úterý 9. října 2007

Neděle, aneb ZOO, Porvoo a plavání v jeskyni

Včera jsem nějak nestihl slíbený popis rušné neděle, tak to dnes musím napravit.
V sobotu jsme se rozhodli, že vynecháme výlet do Turku, protože v neděli je ve Finsku všude zavřeno, takže program se omezil na dopolední návštěvu zoologické a odpolední návštěvu historického městečka Porva.
Zoologická je tu na ostrově a je menší a chudší než jsme zvyklí z Prahy nebo Dvora Králové. Umístění na ostrově je super díky rozhledům a možnosti vynechat stavbu obvodového zdiva, ale na druhou stranu je do budoucna poněkud limitujícím faktorem pro expanzi a stavbu nových klecí. No ale co jinak? Vyzdvihnul bych dvě atrakce a to akvárko s mravenci, kteří ukusují velké kusy listů a nosí si je do mraveniště a úžasný medvědí výběh s velmi aktivními medvědy. Jinak naprostá klasika.
Mrkněte na fotky.
Po prohlídce zahrady jsme si skočili domů na pizzu, sešli jsme se s klukama z Německa a vyrazili jsme Alexovým autem do Porvoo. Už jsem Vám říkal, že spolubydlící Alex přijel z Rakouska autem, takže občas můžeme podniknout nějaké ty výlety…
Bylo to asi 50km takže 30 minut svěží jízdy po dálnici. V městečku jsme si prošli historickou čtvrť tvořenou malými dřevěnými baráčky a úzkými uličkami a pak jsme si prohlédli řadu červených baráčků u řeky. Fini je před lety natřeli na červeno aby pobavili ruského cara na návštěvě… No abych se přiznal tak to na mě moc historicky nepůsobilo, spíš mě to připomnělo americké prázdniny se štětkou v ruce :-).
Fotky jsou tady.

No a večer jsem si konečně skočil zaplavat. Vstup je tady pro studenty za 2€ takže pohoda a není časově omezen jako v Praze, což je taky fajn. Bazén jsem vůbec nemohl najít, ale pak jsem si všiml díry do skály a po několika schodech jsem už byl v ohromné jeskyni plné lidí a vody.
Prý to při válce používají jako kryt…
Jinak Kristýna Ananasovic napsala článek s hezkými postřehy o Finech. A já jen dodám, že Fini jsou neskuteční mlékaři. Pijí mléko ve velkém množství při jakékoliv příležitosti.
Takže asi tak.

Medvědi hrající si v bazénu

Žádné komentáře: