sobota 6. října 2007

Víkendové novinky

Opět jsem tu s dalšími novinkami z Helsinek.
Čtvrtek byl nakonec velmi pracovní den, celkem dost tu pršelo a tak jsem dělal nějakou tu prácičku do školy. Může se to zdát neuvěřitelné, ale za dveřmi mám první zkouškové, takže čas odevzdávání seminárek se už také nezadržitelně blíží.
O to víc jsem si užil pátečního hezkého počasí, kdy jsem se po škole prošel po místním trhu a tržnici. Nejvíce se mi líbily rybí stánky. Je jednoduše úžasné si koupit čerstvou rybu a hned ten samý den si ji zbaštit. Už se těším až to provedu :-).
Mimo jiné se mi podařilo sehnat "Outdoor map of Helsinki" Takže při svých procházkách už nebudu bloudit a třeba si i někdy půjčím kolo a trochu to tu projedu...
Večer jsem si šel zaběhat, zvolil jsem tu nejdelší a nejkrásnější trasu a do bytu jsem se vracel se západem slunce.
Večer jsme si zašli na Jazzový koncert a i když jazz zas tak rád nemám, tenhle koncertík se mi fakt líbil. Bylo to v takovém malém klubíku, muzikanti přímo před námi a předváděli naprosto úžasné výkony. Jediná dvě negativa tohoto koncertu byla, že pianista hrál s takovou vervou, že v půlce koncertu jeho piáno jednoduše kleklo, takže zbyly pouze bicí, kytara a saxofon, ale i tak supr.
No a druhé negativum bylo, že jsem si tam dal pivo, ale pivo to nebylo ledajaké. Bylo to nejdražší pivo v mém životě. A já se vás ptám, kolik si myslíte, že jsem byl ochoten zaplatit za toto pivo? :-)
No a dnes jsem si napekl nějaké to jídlo do zásoby, uklidil si v pokojíku a zašel si se svými přáteli z Německa podívat na Helsinský Olympijský Stadion. V roce 1952 tady totiž byla olympiáda a díky ní vznikl tento obří stadion s vysokou věží, z které je úžasný výhled na celé Helsinki.
Fotky jsou tady.
No a zítra se chystáme do ZOO a poté do historického městečka Porvoo, takže uvidíme jak se to povede...

Žádné komentáře: