úterý 27. listopadu 2007

Severní polární kruh: Překročen!

Konečně jsem se dočkal! Výlet na sever Finska, výlet za Santa Clausem, výlet za lyžováním, výlet, který byl plánován na 13 hodin v buse.
Z nějakého zvláštního důvodu jsme vyrazili z Helsinek ve středu v 11 hodin večer, i když možná to bylo proto, že ubytování bylo od 12 ve čtvrtek, nevím. Každopádně S poruchou autobusu a všemi zastávkami cesta trvala 17 hodin a trochu jsem si připadal, jako když jsem se vydal sem do Finska.

První kloudná zastávka byla ve vesnici Santa Clause, kde jsem konečně překročil Severní polární kruh a viděl toho určitě pravého Santa Clause, který mi velmi ochotně nabízel, za menší úplatu samozřejmě, společnou fotografii. „Snad někdy příště“ řekl jsem…
Ve čtvrtek ve 4 hodiny odpoledne jsme konečně dorazili na místo určení: Levi. No ono 4 hodiny odpoledne, spíše 4 hodiny večer, protože mi to připadalo tak na 9 večer. Levi je jedno z největších lyžařských center Finska. Bohužel byla stále mimo sezóna, takže byla otevřená jen jedna sjezdovka, ale zato byly nízké ceny, takže co.

V pátek ráno jsem oželel slibný výlet na saních tažených psy a vesele jsem vyrazil na svah. Byla zima a to tak že velká. Asi nikdy v životě jsem na sobě neměl tolik věcí a stejně cítil takovou zimu. Ale lyžovačka dobrá. Zmrzlý uválcovaný prašánek, solidní rychlost, žádné ledy, prázdná sjezdovka, prostě paráda.

V sobotu jsem přesedlal na běžky a ráno stihnul nějaké ty neosvětlené trasy, zatímco po obědě, ve 2 hodiny odpoledne mi už nezbylo nic jiného než se vydat na okruhy osvětlené.

Nedělní cesta zpět již trvala těch slibovaných 13 hodin a pondělní vstávání se mírně protáhlo do hodin odpoledních, ale alespoň jsem vstával za světla!

Fotky jsou tady.

7 komentářů:

Ananasovci řekl(a)...

Super. Taky se už moc těšíme, až vyrazíme do Laponska...

Anonymní řekl(a)...

Tam to vypadá skoro jak u nás na Moldavě, tos nemusel tak daleko :D

Luban řekl(a)...

Nojo ale na Moldavě určitě nemáš Santu :-)

Anonymní řekl(a)...

Santu ne, jéža by ti nestačil? :)

Luban řekl(a)...

A co polární záře? Ne že bych jí viděl, ale už jenom ta možnost. Teda viděl jsem takovou malinkou škoda, snad příště :-)

Anonymní řekl(a)...

hmm, to je fakt. A taky by ses pak nemohl každýmu chlubit, kde až jsi byl,co :D

Ale škoda, žes ta světýlka minul :(

Luban řekl(a)...

To mi povídej :-(