neděle 9. prosince 2007

Vysvitlo slunko

Dnes se tu stal takový malý zázrak. Vysvitlo slunko.
I když den začal jako každý jiný a ráno jsem se probudil za mísícího se zvuku kapek bubnujících na okno a méně příjemného zvuku budíku, který jsem si tentokrát musel poslechnout 3x. V půl jedenácté se konečně jakž takž rozednilo a já jsem mohl zhasnout a číst si rady jak vyjednávat jen za pomoci venkovního světla.
Tuto část dne mám nejraději. Velmi často vůbec nenastane, a pokud nastane, trvá jen krátce, takže je třeba jí využít jak to jde nejlépe.
Ale co se stalo později bylo takřka k nevíře. Na bílé stránky mé knihy dopadlo něco, co jsem od příjezdu z Laponska neviděl. Byly to paprsky slunce!
Venku se z čista jasna roztáhlo, všechny mraky si šly po svých a na obzoru modré oblohy se ukázalo slunce…

Ani chvíli jsem neváhal, vytáhl kuře z trouby, ukončil ICQ chat se svojí nejlepší kamarádkou a s výkřikem na mého spolubydlícího „noone knows how long it can last!“ Jsem vyběhl vstříc svému nejoblíbenějšímu okruhu číslo 1.

Venku už bylo lidí jako mraků. Lidi s dětma, lidi s psama, procházkáři, nordic-walkeři, běžci…
a já je všechny předbíhal.
Minul jsem nyní již prázdnou loděnici, proběhl se po písčité Vuosaarské pláži, protáhl se na skalnatém mysu, zamával vilce na útesu, minul zahrádkářskou osadu, proběhl kolem výběhu koní, tentokrát bez koní a zpátky na pláž a zpět domů

Když jsem doběhl, bylo už zase zataženo, ale já jsem si to radši všechno vyfotil, abych tomu večer vůbec uvěřil. Tady to je.

Možná se vám tenhle příspěvek zdá trochu absurdní, ale kdo tady na severu chvíli žil, myslím, že pochopí…

5 komentářů:

Ananasovci řekl(a)...

Teda to ti moc závidíme. My v tu dobu měli přednášku v místnosti bez oken, takže jsme si tohohle vzácného úkazu ani nevšimli. Počasí je tu teď vážně děs. A nám se ještě občas stává, že tu trochu deního světla zaspíme :-). Už aby bylo jaro...

Luban řekl(a)...

Počkat v neděli přednášku? To to studium berete nějak vážně ne? :-)

Ananasovci řekl(a)...

Jo to bylo v neděli? Ahaa. Tak to jsme v tom případě asi jednoduše prospali :-)

Ananasovci řekl(a)...

Juuuu, tak zrovna na mě zasvitlo sluníčko.. Svítí pěkně do pokoje. Ale tentokrát opravdu jdeme na přednášku :-(

Luban řekl(a)...

Máš pravdu podle předpovědí by mělo být pár pěkných dní. Hlavně zítřek vypadá nadějně...