středa 19. září 2007

Jak se žije v Helsinkách

Ahoj, tak konečně přidávám slíbený příspěvek o škole Helsinkách a tak vůbec jak to tady vypadá…

Začnu školou. Zatím mám jen 3 předměty. Další začíná příští týden a další dva začnou až v druhé půlce semestru, zatímco jeden v půlce semestru skončí.

Takže to je asi první změna. Semestry tu mají rozdělené do dvou období a mají dva typy předmětů. Jaké už asi víte :-).

No a jak se studuje? Je to v angličtině, ale jinak je to velmi podobné VŠE – přednášky, cvičení, seminárky, prezentace, týmové práce. Opravdu když tak o tom přemýšlím tak fakt podstatné rozdíly od VŠE nenalézám. Nyní jsem v pohodě a brzo bude práce jak na kostele (obzvláště tom kalenském :-)

Mám předmět, co se zabývá využitím IT ve firemní praxi a v týmu si zkusíme udělat projektový plán restrukturalizace včetně komunikačního plánu a SWOTky a tak.

Pak mám předmět, kde si budu zkoušet Data mining v praxi. Budu dělat segmentace a analýzy zákazníků pomocí aplikací SAS. Na to jsem docela zvědavý.

No a pak mám Finnish language a to bude asi pěkný maso! :-)

A nyní rozdíly

škola je malá, i přednášky jsou v malých učebnách, takže to je takové vřelejší a příjemnější.

Učebny nejsou vůbec vytížené. Je fakt humorné sledovat rozvrh učeben zde a porovnávat to s těma v Praze.

Většina kurzů nemá kapacitu. Podle toho kolik se přihlásí lidí, je přidělena učebna. Takže registrace typu kdo dřív přijde, ten dřív mele tu téměř nejsou. A pokud ano, já mám tu nejlepší školu, takže by mi opravdu nic utéct nemělo!

Mají tu spoustu místností pro samostudium a spousty volných počítačů. Fronty tu jsou pouze do menzy. Mají tu jednu fakt velkou počítačovou učebnu, která má monitory pod stolem :-)

Tisk je 250 stránek za měsíc zadarmo. Kopírování za peníze (tenhle systém fakt plně nechápu, ale tak to je).

Jinak o menzách už jsem psal, ale zopakuju, protože je to mé oblíbené téma :-). Mají tu více malých menz. K obědu se podávají dvě jídla: levnější 1,65EUR a dražší 2,15EUR nebo polévka 1EUR. V ceně jídla je talířek se salátem a chleba namazaný máslem v jakémkoliv množství a nějaké to pití. Vaří dobře a menzy jsou vůbec fajn.

Tělocvik: Mají tu tělocvičnu a náčiní, ale nemají kurzy. Je tu jen rozvrh, co se kdy v tělocvičně dělá a kdo přijde, ten přijde a cvičí. Je tam ale spousta nevyužitých hodin, kdy může přijít kdokoliv a dělat co chce. Velmi příjemné.

Včera jsem hrál badminton se Simonem ze Švýcarska. Nejenom že jsem dostal pěkně na prdel, ale taky košíčkem do oka a teď už jen čekám, až se ten monokl pořádně vybarví :-(

V tělocvičně je sauna, takže po sportovním výkonu se tu lidi chodí saunit. Vůbec saunění je tu docela oblíbené.

No a jinak prostě Helsinki – drahé obchody, levnější Lidl, placení pouze kartou a to i ty nejmenší částky, spousta blonďatých lidí a šílené MHD, ale o tom až za chvíli...

Žádné komentáře: