sobota 15. září 2007

Trubkový monument, Sitsi party a skanzen

Dnes to vezmu systematicky a postupně. Chci hlavně vysvětlit nějaké ty fotky, co jsou přidané do fotoalba. Takže tyhle fotky jsou z mé páteční odpolední procházky. Stalo se, že jsem musel jít v pátek do školy. Mimochodem přijde mi, že tady se fakt v pátek chodí do školy a já osobně asi budu muset chodit do školy úplně každý pátek, což se mi úplně nelíbí, ale co nadělám.

Jinak byly tu nějaké požadavky o popsání mého studia a vůbec náročnost a tak. Tom pořád píše jak se šprtá a tak a já nic. No každopádně Tom je na intenzivním kurzu jakéhosi chrochtavého jazyka, zatímco já chodím do školy a semestr se tu rozbíhá opravdu neskutečně pomalu… Článek o škole napíšu i o životě a zajímavostech v Helsinkách, ale později.

Zpět k fotkám. Ty z pátku jsou z parku, který je blízko pobřeží a je z něj krásný rozhled na moře a ty z odpoledne jsou z místního trubkového monumentu. Nevím kdo, kdy a proč to svařil, ale vypadá to docela hezky.

V pátek večer, když jsem se vrátil z procházky, tak jsem šel na Sitsi party – organizovaná akce pro exchange studenty, kdy se hlavně kecá, pije, baští a zpívá. Zpívají se Finské oblíbené písničky a také anglické a zástupci každého státu zazpívají něco typického pro daný stát. Každá preformace je odměněna bouřlivým potleskem a byla to vůbec docela příjemná party. Nejbouřlivější potlesk sklidil zástupce Indie, který je v Helsinkách sám a dal si takovou tu klasickou Hindskou písničku, které slyšíte zpívat v dokumentech. Celý sál absolutně ztichl a jeho melodický hlas nás na chviličku zcela obklopil a pohltil… byl dobrej. A pak mi řekl, že zpíval o zahradě plné květin. Prostě romantika.

Party pokračovala v klubu, ale když jsem zjistil, že vlezné je 10 éček, jel jsem radši domů :-(

No a tohle nejnovější album je z dnešního výletu do místního skanzenu. Opravdu klasický skanzen se vším všudy ne nepodobný těm českým. Byl to odpočinek a relaxace...

Odpoledne jsme pak ve městě našli studentskou hospodu, kde jsem si za 3,35 éčka dal kuřecí stehno tak velké, že jsem snad větší ještě neviděl a byl jsem tudíš maximálně spokojen :-). Vůbec celé Helsinky jsou o neskutečných kontrastech cen. Pokud člověk ví kam má jít a má potřebné doklady tak se dostává do úplně jiné dimenze.

Tak zatím z Finska moj moj!

1 komentář:

Ananasovci řekl(a)...

Ahoj, zajímalo by mě, kde je ta studentská hospoda v Helsinkách. Jsme na Erasmu v Otaniemi kousek od Helsinek, tak by se mi tahle informace docela hodila :-)